Mezunumuz ile Röportaj: Murat GÜRHAN

ARI-Çekirdek 2012 3.sü, “NETA” grubu lideri, yeni mezunlarımızdan Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisi Murat GÜRHAN ile bu ses getiren girişimleri ve daha öğrencilik hayatında başarmış olduğu projeler hakkında güzel bir söyleşi gerçekleştirdik.

MURAT GÜRHAN KİMDİR, BİZE BİRAZ KENDİNİZDEN BAHSEDER MİSİNİZ?

Öncelikle belirtmek isterim ki İTÜ Mezunlar Dergimizde yer vermek istemeniz benim çok mutlu etti, gururlandırdı. İTÜ Mezunlarla İletişim Ofisine ve sizlere teşekkür ederim.

1988 Trabzon doğumluyum. Üniversiteye kadar olan bütün eğitimimi Trabzon’da tamamladım. 2006 yılında İTÜ Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Bölümünü kazandım. İlginçtir, üniversite sınav sonuçları açıklanana kadar askeri pilot olma hayali olan biriydim. Bu açıdan İTÜ‘ye ve bölümüme gelişim bir anlamda havadan denize düşmek gibi oldu. Lise sonrası sınav ve tercih rüzgârı ile savrularak geldim diyebilirim. İlk başta kafamda birçok soru ve endişeyle geldiğim İTÜ hayatımda tam anlamıyla bir dönüm noktası oldu. Üniversitede, bölümümde bir anlamda kendimi keşfetme imkânı buldum. Kısa süre içerisinde tam olarak ait olduğum yerde bulunduğumun farkına vardım.

İTÜ’de 1 sene hazırlık artı 4 sene lisans derken 2011’de mezun oldum. Bir sene sonra 2012’de tekrar İTÜ’de İşletme Ve Teknoloji Yönetimi programında yüksek lisans eğitimime başladım, normalde bu Haziran’da mezun olmam gerekirken, iş yoğunluğundan dolayı az ders alarak iki yıla uzattım. Seneye bir aksilik olmazsa mezun olacağım.

LİSANS DÖNEMİNİN İLK ÜÇ AYINDAN SONRA MARTI-İTÜ PROJESİ VE İTÜ İSTİKLAL PROJELENDİRME VE UYGULAMA TOPLULUĞU’NUN TEMELLERİNİ ATMIŞSINIZ. BU GİBİ FİKİRLER GENİŞ BİR VİZYON GEREKTİRİR VE LİSEDEN YENİ MEZUN SAYILABİLECEK BİR ÖĞRENCİ OLARAK SİZİN BU GİRİŞİMCİLİĞİNİZE İTÜ ORTAMININ ETKİLİ OLDUĞU SÖYLENEBİLİR Mİ?

Henüz lisans hazırlık döneminde dahi aktif bir öğrenciydim. Muhtemelen Karadenizli olmaktan olsa gerek, tek düze bir hayattan hoşlanmıyorum. İTÜ’nün çeşitli sosyal ve sanatsal kulüplerinde görev alıyordum ve sürekli bir şeyler yapma arayışındaydım. Benim gibi hatta benden de daha aktif öğrencilerden biri olan Makine Mühendisliği Bölümü yakın arkadaşım Mehmet Akif Ceylan ile birlikte lisans eğitiminde yalnızca derslerle kendimizi geliştiremeyeceğimizi düşünüyorduk.



Mühendislik ve mühendislik yönetimine ilişkin kendimizi geliştirmeyi, yapacağımız çalışmalar ile koca denizde damla dahi olsa ülkemiz ve İTÜ içinde kazanım olabilecek bir ürün geliştirmeyi, bir değer yaratmayı arzu ediyorduk. İTÜ’deki başarılı projeleri, Türkiye’deki ve Dünya’daki çalışmaları inceledik. Alternatif enerji sistemleri ve temiz teknolojiler konusundaki çalışmaları değerlendirdik ve zamanla yaşanacak gelişmelere ilişkin öngörülerde bulunmaya çalıştık. Sonunda şu an Türkiye’nin Hidrojenli Yakıt Hücresi Sistemiyle Çalışan İlk Teknesi – MARTI İTÜ olarak bilinen proje üzerine çalışmaya karar verdik. Kasım 2007’de daha lisansımızın üçüncü ayında kollarımızı sıvayarak, şimdi gururla anlattığımız bir yola çıktık ve birçok öğrencinin görev aldığı, kendini geliştirdiği İTÜ İstiklal Projelendirme ve Uygulama Topluluğu’nun da böylelikle temellerini atmış olduk.



2010 VE 2011 YILLARI ARASINDA BU TOPLULUK BÜNYESİNDE GERÇEKLEŞTİRDİĞİNİZ VE BAŞKA BİR FİRMAYLA ORTAK BİR ÇALIŞMA OLAN VESTA PROJESİNİN PROJE YÖNETİCİLİĞİ YAPMIŞSINIZ. BİRAZ BU SÜREÇTEN BAHSEDEBİLİR MİSİNİZ? NEDİR VESTA?

VESTA, Türkiye’nin ilk geri dönüşümlü yelkenlisi olup İTÜ İstiklal Projelendirme ve Uygulama Topluluğu’nun bu yaz aylarında hayata geçirileceği farkındalık projesidir. Projeye geri dönüşüm ve atık yönetiminin önem kazandığı günümüzde geri dönüşüm malzemeleri ile yelkenli tekne yapılabileceğine dikkat çekmek için başlanmıştır. Vesta İstanbul’dan Akdeniz’e sefer yapabilecek yapıda ve bu süreçte gezi ekibinin gereksinimlerini karşılayacak özellikte tasarlanan, mümkün olan en üst seviyede atıklardan geri kazanılmış malzemeler kullanılarak yapılacak katamaran yelkenlidir.

VESTA esasen ortak çalışılan firmaya ait bir fikir üzerine başladı. İTÜ’den destek almak amaçlı üniversitemize firma tarafından başvurulmuştu. Sonra hocalarımız tarafından firma İTÜ İstiklal Topluğuna yönlendirdi ve firmayla çalışmaya başladık. Topluluk olarak görevimiz projenin mühendislik işlerinin genel sevk ve idaresi olarak belirlendi. Projenin ilk senesinde proje ekibinin oluşturulmasını ve bu ekiple proje fikrinin belli bir seviyeye gelmesini sağladım. Ardından proje ekibindeki arkadaşıma görevimi devrettim.

“Mühendis büyüklerimizin bu desteğiyle doğru yolda olduğumuzu ve yalnız olmadığımızı anlamamız son derece motive ediciydi…”

BU TOPLULUKTAKİ ÖĞRENCİLER 2011 YILINDA GEMİ MÜHENDİSLERİ ODASI TARAFINDAN YILIN EN BAŞARILI ÖĞRENCİLERİ SEÇİLDİ. BU ÖNEMLİ BAŞARI SIRASINDA DA TOPLULUĞUN BAŞKANIZ SİZ MİYDİNİZ? BU ÖDÜLLE İLGİLİ HİSLERİNİZ NELERDİR?

Evet, 2007-2011 yılları arasında İTÜ İstiklal Projelendirme ve Uygulama Topluluğu Yönetim Kurulu Başkanlığı ve Hidrojen Teknesi MARTI-İTÜ Proje Yöneticiliğini yaptım.

Farklı disiplinlerden 32 öğrencinin azimle, gece gündüz demeden yaptığı çalışmalara Gemi Mühendisleri Odası tarafından değer verilmesi ve ödüllendirilmesi çok gurur verici bir durum elbette. Mühendis büyüklerimizin bu desteğiyle doğru yolda olduğumuzu ve yalnız olmadığımızı anlamamız son derece motive ediciydi.

“…Onca üst düzey yöneticinin arasında da 20’li yaşlarda İTÜ öğrencisi olarak takdir edersiniz ki oldukça genç kalıyordum…”

2010 YILINDA ROMA-İTALYA’DA DÜZENLENEN II. AKDENİZ EKONOMİ FORUMU’NA DAVETLİ DELEGE OLARAK KATILARAK, FORUM’UN EN GENÇ KATILIMCISI OLDUNUZ. GENÇ BİR MEZUN OLARAK BU BAŞARILARINIZA BAKIŞ AÇINIZ NEDİR?


İTÜ İstiklal Topluluğunda odağımız sadece teknik işlere yoğunlaşmak değildi, aynı zamanda projelerden elde ettiğimiz bilgi ve tecrübeler doğrultusunda elimizden geldiğince farkındalık yaratmak istiyorduk. Bu doğrultuda pek çok seminer, konferans, panel… vb. organizasyona katılıp projelerden elde ettiğimiz bilgi ve tecrübeleri paylaşmaya ve yeni işbirlikleri kurmaya çalıştık. Bu faaliyetlerde Topluluğa ve çalışmalarımıza ulusal ve uluslararası düzeyde bir görünürlük kazandırdı.

“İTÜ’yü ve ülkemizi temsil etme fırsatı yakaladık.”

Akdeniz Ekonomi Formu bizim için önemli bir organizasyondu. Çünkü etkinlik Akdeniz Ülkelerinden pek çok üst düzey şirket ve kamu kurumlarının yöneticilerinin bir araya geldiği saygın bir organizasyondu. Bizim öğrenci topluluğu olarak Akdeniz Ekonomi Formuna davet edilmemiz çok gurur verici bir durumdur. Çalışmalarımızın ne denli bir yankı uyandırdığının önemli bir göstergesi oldu. Oraya topluluğumuzu temsilen Topluluk Koordinatörümüz Sayın Prof.Dr. Filiz Karaosmanoğlu ile birlikte katıldık. Forumdaki varlığımız şüphesiz ekibimizin o zamana kadarki emeğini temsilendi. Onca üst düzey yöneticinin arasında da 20’li yaşlarda İTÜ öğrencisi olarak takdir edersiniz ki oldukça genç kalıyordum. Farklı bir deneyim oldu, İTÜ’yü ve ülkemizi temsil etme fırsatı yakaladık.

“İTÜ’lüler olarak şanslıyız; çünkü Sosyal-Kültürel ve Sportif faaliyet ve girişimlerimizi her yönden destekleyen bir üniversitemiz var”

İTÜ’DE ÇEŞİTLİ ÖĞRENCİ KULÜPLERİNDE DE AKTİF GÖREV ALDINIZ. ÇEŞİTLİ KULÜPLERDE DE LİDERLİK YAPTINIZ. BÜTÜN BUNLARA BAKARAK İTÜ’NÜN ÖĞRENCİLERİNE SAĞLADIĞI BU OLANAKLARIN SİZE VE KARİYERİNİZE ETKİSİ NEDİR?

Sadece bir konuya odaklanmanın (ders, proje… gibi) bizleri başarıya götüreceğine inanmıyorum. Sadece mühendislik eğitimi almak, sadece bu alanda gelişmek yeterli değil bence. Çok yönlü olmak gerektiğini düşünüyorum. Sosyal olmak, farklı konularda uğraşların olması, farklı konularda farklı disiplinlerden bireylerle yapılan etkinlikler insanın ufkunu açmanın yanı sıra, özgüven katmakta, mevcut işlerimizden uzaklaşmamıza ve zindeliğe kavuşmamıza yardımcı oluyor.

İTÜ’de çeşitli kulüplerde tüplü ve serbest dalış, yüzme gibi su sporları yaptım. İTÜ Olimpik Yüzme Havuzunda Cankurtaran olarak 2 sene çalıştım. Gemi Modelciliğiyle ilgilendim ve fakülteden ağabey-ablalarımızın kurduğu kulübünde bir dönem başkanlığını yaptım. İTÜ Halk Bilimi ve Sanatları Kulübünde Trabzon Horon ekibinde 3 sene görev aldım, birçok gösteri yaptık. İTÜ Öğrenci Konseyinde Divan Kurultayı Başkanlığı yaptım. AEGEE (Avrupa Öğrenci Konseyi)’nin yurtdışındaki birçok etkinliğine katıldım. Kış sporlarıyla ilgileniyorum ve şimdilerde de serbest atlayışa ilgi duymaya başladım. İlk fırsatta uçaktan atlamayı tecrübe etmek için sabırsızlanıyorum.

Tüm bu faaliyetlerin ve İTÜ’nün olanaklarının kişisel gelişimime ve kariyerime fayda sağladığı inancındayım. İTÜ’lüler olarak şanslıyız; çünkü  Sosyal-Kültürel ve Sportif faaliyet ve girişimlerimizi her yönden destekleyen bir üniversitemiz var. Yalnızca mevcut kulüplere katılmakta gerekmiyor. Eğer ilgi duyduğunuz konuda bir oluşum yoksa bunu kurmanıza yönelikte destek veren bir kurum İTÜ. Bu durumun da girişimcilik ruhunu desteklediği söylenebilir. Çeşitli sosyal, kültürel ve sportif etkinliklerde yer almak, çok yönlülük kazanmak, iletişim ağlarına dâhil olma ve işbirlikleri kurma açısından da önem teşkil ediyor.

HİDROJEN TEKNESİ VE DİESEL-ELEKTRİK MELEZ DENİ TAKSİ PROJELERİNİZ İLE İTÜ ARI ÇEKİRDEK 2012 3.SÜ OLARAK KULUÇKA MERKEZİNE  KABUL EDİLDİNİZ. BÖYLECE ARI TEKNOKENT’TE KURDUĞUNUZ TVY DENİZCİLİK A.Ş. ADLI ŞİRKETLE FAALİYETLERİNİZİ SÜRDÜRMEYE BAŞLADINIZ. BU SÜRECİ NASIL ÖZETLERSİNİZ?

İTÜ ARI Çekirdek Kampına Diesel-Elektrik Melez Deniz Taksi ve Hidrojenli Yakıt Hücresi Sistemli Atık Toplama Teknesi projeleriyle kabul edildik. Kuluçka merkezinde konularında uzman girişimci koçları ve projede ihtiyaç duyduğumuz akademik bilgiyi de destekleyecek değerli akademisyenler bizlere yol gösterici ve danışman olarak atandılar. Burada amaç yalnızca projelerin teknik olarak geliştirilmesi değil, aynı zamanda proje temelli iş fikirlerini geliştirilerek ticari olarak uygulanabilir hale gelmesi için gerekli adımların atılması ve girişimciliğin geliştirilmesi-yönlendirilmesi amaçlanıyordu. İTÜ ve ARI Teknokent A.Ş.’nin geliştirdiği ARI Çekirdek Kuluçka Merkezi’nin içinde yetişen bir girişimci olarak hem üniversite, hem girişimciler hem de ülke için önemli bir kazanım olduğunu düşünüyorum. ARI Çekirdek Projesinde emeği geçenlere teşekkürlerimi iletmek isterim.

7 Temmuz 2012’te ARI Çekirdek Kampını 3.’lük derecesiyle tamamladık ve ARI Teknokent’te ( ARI-3) yer alan Kuluçka Merkezindeki ofisimize TVY Denizcilik A.Ş.’yi kurarak yerleştik. (www.tvymarine.com) Ardından Teknokent’e Ar-Ge şirketi olmak için aynı projeleri geliştirerek başvuru yaptık ve değerlendirme sürecini takiben 14 Şubat 2013’te ARI Teknokent Yönetim Kurulu kararıyla Ar-Ge Şirketi statüsüne geçtik. Kasım 2013’e kadar ARI-3’teki ofisimizde çalışmaları sürdürmeye devam ederken, ARI Enerji Teknokent’in bitmesiyle birlikte, muhtemelen Haziran başında oradaki yeni ofisimize yerleşmiş olacağız.

İTÜ’de öğrenci kulüplerinde yaptığımız çalışmaların geri dönüşlerini TVY Denizcilik’te görmek ise çok büyük mutluluk kaynağı. Öğrencilik sürecinde yaptığımız çalışmalardan sahip olduğumuz iletişim ağını halen genişleterek sürdürmekteyiz ve bu iletişim ağında bizim en değerli sermayemiz var. Yeni kurulmuş filiz firma (start-up) olan TVY Denizcilik finansal kaynakları çok kısıtlı olmakla birlikte, en büyük sermayemiz ise güven. Güven sermayesi hiç tükenmemesi ve sürekli artması gereken çoğu zaman finansal kaynaklardan daha önemli bir sermaye. İTÜ İstiklal Topluluğu, MARTI-İTÜ Projesi ve diğer teknik projelerde yakalanılan başarı ve iş yapabilirlikte ilgili güven TVY Denizcilik için önemli bir referans olmaktadır. Öğrenci projelerinde bizlere destek olan ve yeni projeler için iletişim kurduğumuz değerli hocalarımız, mentörlerimiz, sektörün önde gelen değerli mühendisleri her zaman yanımızda olmakta ve şirketin danışma kurulunu oluşturmaktadırlar.

“Her geçen gün, hem kendi gelişimim hem de kurumsal gelişimimizi izlemek bana büyük bir gurur veriyor”

TVY Denizcik patron şirketi değil ve katılımcı bir yapıya sahip. Bizde herkesin fikrine saygı vardır. Bu bilinçte olmamız ekibin sürekli üretken halde kalmasını ve kurumsal hedeflere odaklanmamızı sağlıyor. Hiçbir fikir çöpe atılmıyor ancak uygulanabilirlik ve kurumsal hedefler doğrultusunda kurgulanıyor,  öncelik sırasına konuluyor. Ekibimizde herkesin sorumluluğu fazla ve ilgili duydukları-değer yaratabilecekleri görevlerdeler; bu sayede hepimiz kendimizi gerçek anlamda şirketin bir parçası olarak görüp azimle çalışıyoruz. Her geçen gün, hem kendi gelişimim hem de kurumsal gelişimimizi izlemek bana büyük bir gurur veriyor.

TVY DENİZCİLİK NEDİR? NE YAPAR? HİZMETLERİNİZ NELERDİR?

TVY Denizcilik deniz taşıtlarında enerji verimliliği ve sürdürülebilir temiz teknoloji uygulamaları üzerine çalışan bir Ar-Ge şirketidir. TVY Denizcilik Gemi ve Yat İmalat Sektörlerinde üniversite-iş dünyası ara kesitinde yer alan Teknoloji Geliştirme Bölgesindeki birkaç şirketten biridir.

TVY Denizcilik Diesel-Elektrik Melez (Hibrit) Deniz Taksi, Hidrojenli Yakıt Hücresi Sistemli Tekneler (Gezi Teknesi, Atık Toplama Teknesi), Elektrikli Tekneler geliştirilmesinin yanı sıra; pazardaki mevcut teknelerin elektrikli hidrojenli ve melez sistemlere dönüşümü üzerine de çalışmaktadır. Böylelikle enerji verimli ve/veya sürdürülebilir temiz teknolojilerin uygulandığı deniz taşıtları üretip, aynı zamanda teknelerde dönüşümler yaparak faaliyetlerini sürdürecektir.

Projeler arasında Diesel-Elektrik Melez Deniz Taksi şirketin lokomotif projesi konumundadır. Geliştirilen melez deniz taksiler dünyada yeni yeni yaygınlaşmaya başlayan melez güç üretim sistemine sahip olup, tasarım ve mühendislik konusunda yapılan detaylı analizler ve İTÜ’de laboratuvarlarında yapılan deneylere pazardaki emsallerine kıyasla yakıt maliyetlerinde büyük oranda azalma sağlandığı görülmektedir. Diesel-elektrik melez deniz taksi içinde prototip geliştirme aşamasına da Haziran ayında başlanacaktır.

TVY DENİZCİLİK’İN AR-GE FİRMASI OLMASININ ÖNEMİ NEDİR?

Teknokent’te yer almak, 4691 sayılı Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Kanununun sunduğu Ar-Ge teşvikleri ve istisnalardan yararlanmak Ar-Ge faaliyetlerinin öne çıktığı şirketler açısından vergi istisnaları, üniversiteye kolay erişim… vb. olanaklardan yararlanmanız anlamına geliyor. Günümüze bilimsel ve teknolojik rekabet edebilirliğin öne çıkması Ar-Ge’yi faaliyetlerine önem verilmesini zorunlu kılmaktadır. Teknokent’te faaliyete başlamamız, çeşitli Ar-Ge projelerimize odaklanarak alt yapı oluşturmamızın ileride karşılığını alacağımıza inanıyoruz.

İTÜ Ayazağa Yerleşkesinde yer alan ARI Teknokent aynı zamanda İTÜ’yle işbirliği için büyük bir avantaj. Şu aşamada kimimiz mezun, kimimiz son sınıf öğrencisi farklı disiplinlerden 10 kişilik genç bir ekip ile çalışıyoruz. Aynı zamanda danışma kurulumuzda farklı uzmanlıklardan 7 saygıdeğer akademisyen ve sektörün duayenlerinden Mühendis Muzaffer Erdal Kılıç yer alıyor. Gerekli durumlarda İTÜ’nün laboratuvarlarında deneyler yapabiliyoruz.

Şirket olarak hedefimiz bir taraftan Teknokent bünyesinde enerji verimi yüksek deniz taşıtları tasarımları yaparken bir taraftan da yaptığımız çalışmaların imalatıyla ilgileneceğiz. Otomotiv sektöründeki gibi modüler imalat ve standart parçalı imalatlar yapmak istiyoruz. Tuzla’da bunu yapan firma sayısı son derece az ve bu konuda teknoloji üretimleri sınırlı. Biz bunu kendimiz geliştirmek istiyoruz, bu nedenle de imalat alanında da söz sahibi olmamız gerekiyor. Öncelikli olarak yatırım alıp bir imalathane sahibi olup orada tekne imalatı yapıp çalışmalarımıza devam etmek istiyoruz.



SOSYAL MEDYADAN BİLDİĞİMİZ KADARIYLA AR-GE STATÜSÜNDE FAALİYETLERİNİ DEVAM ETTİRMEKTE OLAN TVY DENİZCİLİK EUREKA PROJE BAŞVURUSUNU TAMAMLAMIŞTIR. NEDİR EUREKA?

EUREKA; pazar odaklı, kısa sürede ticarileşebilecek ürün ve süreçlerin geliştirilmesine yönelik çalışmaların desteklendiği bir çeşit iş birliği platformudur. TÜBİTAK’ın uluslararası AR-GE desteği kapsamında verilen bir AR-GE destek fonu olan EUREKA projesine TVY Denizcilik koordinatörlüğünde ve İspanyol proje ortağımızın katılımıyla Diesel Elektrik Melez Deniz Taksi çalışmamızla başvurduk. Enerji verimi yüksek, düşük yakıt tüketimli, modüler melez deniz taksi geliştirmeyi; aynı zamanda üretim planlama ve tedarik zinciri yönetim modelleri oluşturmayı hedefliyoruz.

TVY Denizcilik koordinatörlüğünde İspanyol bir şirketle ortak yaptığımız başvurumuz ön elemeyi geçti, umuyoruz ki diğer aşamaları da geçeceğiz ve projeyi TÜBİTAK desteği ile gerçekleştireceğiz. Burada da yine İTÜ ile organik bağımız olmasının önemini vurgulamadan geçemeyeceğim. Bu projede de üniversitemizden hocalarımızla çalışmalarımızı sürdürmeyi, üniversitemizin laboratuvarlarında deneyleri yapmayı ve katma değeri yüksek ürün ve yönetim modelleri geliştirmeyi hedefliyoruz.

“Ekibimize ve projelere inancımızdan yana herhangi bir tereddüdümüz yok”

BURADAN TVY DENİZCİLİĞİN TEKNİK ANLAMDA ÖNEMLİ BİR KAYNAĞI OLDUĞU ANLAŞILIYOR. PEKİ FİNANSMAN AÇISINDAN TVY DENİZCİLİK NE DURUMDADIR?

Finansman bulma girişimcilik sürecinin aslında en zor ve aynı zamanda heyecan veri yanlarından biridir. Özellikle bizim sektörümüzde, proje ne kadar iyi olursa olsun işin finansal kısmı projenin hayata geçip geçmemesinde belirleyici rol oynuyor çünkü bütçeler yüksek.

Ekibimize ve projelere inancımızdan yana herhangi bir tereddüdümüz yok. Ekibimizdeki herkes yüksek motivasyonla çalışmakta, görev ve sorumluluklarını en iyi şekilde yerine getirmekte ve böylece şirket hedefleri doğrultusunda ilerlemekteyiz. Uzun süredir ciddi anlamda emek harcanmış projelerde teknik olarak ve ticari uygulanabilirlik konusunda önemli bir alt yapı gelişti. Aslına bakarsanız projeler ARI Çekirdek sürecinde ve sonrasında yaklaşık 10’a yakın farklı süreçte uzmanlar tarafından teknik içerik, teknik yeterlilik,  ticarileşme potansiyeli ve ekibin yapabilirliği açısından değerlendirildi. ARI Çekirdek Kuluçka Merkezine kabul edilmemiz ve Teknokent firması olmamızda bunun en önemli göstergeleri arasında. Şimdi bir taraftan teknik konularda arkadaşlarım çalışmalarını sürdürürken, bir yandan da finansal işler konusunda çalışan arkadaşlarımla birlikte yatırım sürecine odaklandık.

Finansman olanakları açısından devlet Ar-Ge desteği alabilmek için adımlarımızı attık, özellikle EUREKA bunlardan en önemlisidir. Ancak yine de ek finansman gerekiyor. Biz de bununla ilgili yerli ve yabancı yatırımcılarla görüşmeler içerisindeyiz. 2013 Haziran ayına kadar ek yatırım almamız gerekiyor. Bu anlamda İTÜ Mezunlarıyla da işbirliklerine açık olduğumuzu belirtmek isterim.


İTÜ Kurumsal İlişkiler ve Mezunlarla İletişim Ofisi
İTÜ Ayazağa Kampüsü, Süleyman Demirel Kültür Merkezi, 34469 Maslak, Sarıyer/İstanbul
mezun@itu.edu.tr
Telefon ve Faks: (212) 285 30 80